استنلس استیل چیست ؟

این نامها همگی یک نوع محصول متالورژی را معرفی می‌نمایند که سابقه ای طولانی در تولید نداشته و تنها در فیمابین سال‌های 1904 لغایت 1915 میلادی است که توسط 2 کشور انگلستان و آلمان فدرال بدنیا معرفی می‌گردد که هر کدام از این دو کشور تلاش در ایجاد دامنه در معرفی خود بعنوان مخترعان این آلیاژ می‌باشند. این آلیاژ از جمله محصولات آلیاژی است که بعنوان تخصصی ترین و پر کاربرد ترین آلیاژ آهن کاربرد داشته که در تمامی صنایع استفاده میگردد که حتی در سالهای اخیر مکان خود را در تولید جواهرآلات نیز نشان داده است. دوره های تخصصی استنلس استیل بصورت آموزش دانشگاهی خود زیر مجموعه ای از رشته متالورژی در کشورهای دنیاست.  استنلس استیل تنها پس از جنگ دوم جهانی است که بطور فراگیر بدنیا معرفی میگردد و از سال 1954 میلادی  است که بطور گسترده در تمامی صنایع موجود راه باز نموده و در دنیااز سرویس های غذاخوری به صنایع نفوذ مینماید. دارای 5 نوع مختلف میباشد: نوع مغناطیسی سری 100/200 – نوع اوستنیتی ( شبکه بلوری مرکزی وجهی ) سری 300 – نوع فریتی ( شبکه بلوری مرکزی جسمی ) بین 5/10 و 18 درصد کروم با مقادیر آلیاژی از عناصر دیگر در سری 400 – نوع مارتنزیتیک (شبکه بلوری چهار وجهی جسمی ) بین 5/11 الی 17 درصد کروم با مقادیر آلیاژی از عناصر دیگر در سری 400 – نوع داپلکس که  هم دارای شبکه بلوری اوستنیتی و شبکه بلوری  فریتی با نسبت 50/50 میباشد و جدیدترین نوع استنلس استیل است خود دارای 3 نوع است: داپلکس نوع ضعیف – داپلکس نوع استاندارد یا متوسط – داپلکس نوع حداکثر یا فوق داپلکس که در این میان نوع داپلکس استاندارد ( متوسط ) بیشترین کاربرد را در صنایع دارد. این نوع استنلس استیل دارای بهترین راندمان جهت بهره وری از بالاترین کارایی هر دو نوع شبکه بلورین مرکزی وجهی و جسمی( اوستنیتی و فریتی ) است. طرز قرارگیری شبکه های بلورین در دانه بندی مولکولی انواع استنلس استیل و نسبت قرار گیری آنان با افزایش یا کاهش فلزات آلیاژی بهنگام ذوب از جمله اهم مواردی است که خواص تمامی آلیاژها منجمله انواع استنلس استیل آلیاژی را مشخص مینماید. افزایش فلزات غیر معمول در تولید استنلس استیل با خواص متشکله دانه بندی مولکولی جدید از مواردی است که در تولید انواع جدید استنلس استیل با خواص غیر آشکار و جدید بکار گرفته میشود. بطور خلاصه این دانه بندی مولکولی  آلیاژی وپایهء همجوشی فلزات افزودنی در شبکه مولکولی آهن است که خواص این آلیاژها از را تعریف مینماید.  تولید انواع استنلس استیل در کوره قوس الکتریک مخصوص (ای او دی) بروش بسمر و ... صورت گرفته که پس از افزودن عناصر آلیاژی شامل آهن منگنز در سریهای عمومی 100و 200 - شامل نیکل- کروم - آهن و غیره ( مولیبدن- کبالت ) در سری 300- شامل کروم و عناصر جزیی دیگر ( گوگرد – تیتانیوم - سیلیسیم  ) در سریهای 400-500-600-700-900- 2000 وسریهای مخصوص و غیره وایجاد قوس الکتریک صورت گرفته که نسبت به سوزانیدن عناصر مازاد شامل کربن –نیتروژن – غیره موجود  در مذاب تولیدی با وارد نمودن مخلوط گاز آرگون واکسیژن تا نمونه گیری مرحله ای و تکرار آن تا  رسیدن به شرایط نوع استنلس استیل دلخواه عملیات حرارتی اکسایش و کاهش ادامه مییابد. 

درود بر شما، برای شروع گفت‌وگو، و استعلام قیمت لطفا با کارشناس مربوطه ارتباط برقرار کنید و یا در ساعات اداری با شماره 02156190290 تماس حاصل فرمایید.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
کندری کوک

مجموعه کندری کوک با فعالیت در زمینه طراحی، تولید و تجهیز آشپزخانه‌های صنعتی توانسته است ضمن برطرف کردن مشکلات صنعتی پخت و پز سنتی را برطرف و روند پخت را بهبود و ارتقاء بخشد. حاصل این کار محصولات بسیار زیادی هست که می‌توانید مشاهده بفرمایید.

ارتباط با کندری کوک

اسلامشهر، شهرک واوان، بلوار ولیعصر، خیابان حکیم فردوسی، پلاک 3
تلفن: 021-56190290